Identyfikacja wizualna jako sposób prezentowania Twojej działalności to całość wizerunku, który świadomie przedstawiasz na zewnątrz swojej organizacji. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie jak bardzo ważne jest podejmowanie szeregu przemyślanych działań. Przemyślana identyfikacja będzie budzić u odbiorców dokładnie takie reakcje i skojarzenia jak tego oczekujesz. Identyfikacja to nie tylko logo, motto, kolorystyka.
innych. We wszystkich tych cechach na pewno pomoże określenie grupy docelowej Odpowiednie rozwiązania wizualne pomagają dobrze i kompleksowo spojrzeć na markę. Podczas tworzenia identyfikacja marki mamy do dyspozycji bardzo dużą paletę możliwych sposobów wyrażania wizji firmy. Czytelna identyfikacja pokazuje na pewno tożsamość organizacji której to dotyczy. Powinna pokazać historię, misję firmy i cel firmy. Musi odróżniać nas specyficznymi cechami od konkurencji. Dobrze by było jakby wyrażała jak przyjmujemy postawy i zachowania w tworzeniu dóbr dla innych. We wszystkich tych cechach na pewno pomoże określenie grupy docelowej do których chcemy dotrzeć. Skutecznie stworzona kompozycja wszystkich elementów nie jest tylko i wyłącznie dekoracją.do których chcemy dotrzeć. Skutecznie stworzona kompozycja wszystkich elementów nie jest tylko i wyłącznie dekoracją.
Identyfikacja marki to przede wszystkim symbolizowanie tego co oferujesz, jakie wartości ze sobą niesie, jak korzyści otrzymuje odbiorca. Kompletny zestaw wszystkich składników oprzyj o konkretny plan działania. System identyfikacji to złożony projekt i proces a więc pośpiech nie jest wskazany. Staraj się nie kopiować! Z wzorców czy modeli korzystaj tylko w charakterze inspiracji i nigdy nie próbuj czegoś adaptować na swoje potrzeby tylko dlatego, że Ci się podoba. Buduj i wdrażaj całość stopniowo, etapami tak aby móc zbierać też feedback odnośnie zmian, które trwają.