Logo to jedna z najważniejszych rzeczy, która zapewni dobry start każdej firmie lub zapoczątkuje proces zmian. Może reprezentować markę, organizację czy przedsiębiorstwo. Jest to identyfikacja działalności, więc powinno być proste, unikalne, ponadczasowe co gwarantuje większą rozpoznawalność. Logo musi być spójne z całą koncepcją i ideą Twojej firmy. Buduje to zaufanie, świadomość marki i zwiększa znajomość oferty wśród klientów.

Początek projektu każdego niepowtarzalnego znaku danej marki, zacząć należy od postawienia sobie pytania: logo czy logotyp? W przeciwieństwie do obiegowych opinii te dwa pojęcia sporo się od siebie różnią. By unikać nieporozumień w szczególności podczas kontaktu z agencją reklamową czy grafikiem wyjaśnijmy sobie te kwestie. Logo to całość znaku identyfikującego markę. Logo składać się może z: sygnetu, który jest wizualnym przedstawieniem wartości danej marki, logotyp będący z kolei słownym przedstawieniem nazwy firmy często przy użyciu fontu własnego marki oraz tzw. tagline czyli motto mające nam uzmysłowić z czym identyfikuje się marka lub co ma nam do zaoferowania. Pewne składowe projektowanego loga mogą funkcjonować samodzielnie i tak na przykład Apple posiada swój znak w postaci samego sygnetu, wszystkim dobrze znane nadgryzione jabłko. McDonald’s kojarzy się na całym świecie z dwoma żółtymi łukami w kształcie litery M gdzie sygnet w postaci hasła „I’m lovin’ it” jest tylko dodatkiem. Z kolei Disney tworząc swoje logo zaprojektował własną czcionkę w której logotyp jest jednocześnie sygnetem. Proste prawda ? A dla Ciebie mamy zrobić logo czy logotyp ?

Logo jest przede wszystkim skrótem myślowym niesionych przez markę wartości i idei więc nie może być kilkudziesięcio elementową ilustracją. Logo musi być proste. Pamiętać należy także, że znak którym chcesz posługiwać się przez lata, może dekady musi być oczywiście uniwersalny. Logo używać będziesz przecież w wielu miejscach w trakcie prowadzenia swoje biznesu, począwszy od umieszczenia go na swojej stronie internetowej, przez wizytówki, papier firmowy, ulotki czy druk wielkoformatowy na banerach. Dobry logotyp to również ograniczona liczba prostych i czytelnych fontów, docelowy klient nie powinien domyślać się na jaką literę w danym momencie spogląda. Istotne elementy tego elementu wizualizacji to także kolory, powinno się dobierać je w zgodzie z branżą do jakiej trafia a po stronie technicznej zastosować odpowiednią wersję kolorów w zależności od przeznaczenia: RGB do zastosowania na ekranach a także CMYK i PANTONE dla publikacji drukowanych.

My doskonale o tych wszystkich rzeczach wiemy i stosujemy je za każdym razem w praktyce. Chciałbyś powierzyć nam swój projekt ?

wizytówka
Strona internetowa mobilna