Efektywny projekt graficzny opakowania pomaga nie tylko wyróżnić się na półce wśród konkurencji, ale również skutecznie zawalczyć o uwagę Klienta a finalnie przekonać go do dokonania zakupu. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowe elementy - opakowanie jest bardzo często jedynym "sprzedawcą". W zależności od kanału sprzedaży produktu etykieta czy opakowanie ma ogromy wpływ na sprzedaż.
Opakowanie powinno przyciągać wzrok potencjalnego konsumenta ale także w prosty sposób przekazać najważniejsze zalety produktu które mogą mieć wpływ na decyzję zakupową. Jeżeli chcemy stworzyć opakowania dla serii produktów to należy pamiętać aby seria była spójna wizualnie. Każdy element opakowania powinien zostać zaprojektowany pod kątem informacyjny ale również marketingowym.
Etykiety są równie ważne co opakowania. Dużo produktów na półkach sklepowych nie posiada opakowań tylko same etykiety na które mają mniejsza powierzchnię niż opoakowanie, przez co ich projekt musi być jeszcze bardziej przemyślany i czytelny na tyle aby się przebić na tle konkurencji. Efektywne projekty opakowań i etykiet są obok ceny jednym z ważniejszych elementów mających bezpośredni wpływ na sprzedaż proponowanego produktu.