plakat Środa Wielkopolska

Plakat to forma ogłoszenia, reklamy bądź hasło ujęte w artystyczny sposób, zwykle powielane i umieszczane w wielu miejscach publicznych, najlepiej w miejscach gdzie można spotkać największą liczbę potencjalnych odbiorców. Plakat zaliczany jest do grafiki użytkowej i w zależności od przekazywanej tematyki oraz pełnionej funkcji może być podzielony na kategorie: plakat reklamowy, wyborczy, propagandowy, filmowy, teatralny lub społeczny.

Plakaty powielane są w technikach drukarskich, takich jak offset czy druk cyfrowy na przeznaczonym do tego papierze plakatowym. Występują one w dużych formatach, najczęściej B1, ale nie musisz się o to martwić my to załatwimy.

Plakat zewnętrzny jest nośnikiem reklamy zewnętrznej (outdoor), której celem jest dotarcie do konsumenta przebywającego poza miejscem swojego zamieszkania.

Popularnymi formami plakatów zewnętrznych są billboardy, czyli wielkoformatowe plakaty umieszczane przy drogach lub ulicach poza obszarami zabudowanymi oraz citylight, czyli panele reklamowe zawieszane za szybą wiat przystankowych.

Plakaty reklamowe są jedną z najczęściej stosowanych form reklamy wewnętrznej, zwanej również reklamą „indoor”. Przeznaczona jest dla małych sklepów ale także dla centrów handlowych, biur firm, hal wystawienniczych i magazynów. W przeciwieństwie do reklamy zewnętrznej nie wymaga specjalnych zabezpieczeń ponieważ nie jest narażona na działanie warunków atmosferycznych.

plakat projekt Śrem
plakat Śrem

Plakaty wyborcze są nieodłącznym elementem kampanii. W połączeniu z reklamami w telewizji, radiu czy prasie oraz wiecami, stanowią ogół działań mających na celu przekonani wyborcy do głosowania na danego kandydata lub wsparcie danej partii.

Projektując dobry plakat ( z każdej kategorii ) warto kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim plakat powinien być atrakcyjny wizualnie, by przyciągnąć uwagę i zapaść w pamięć odbiorców. Służy temu zastosowanie wysokiej rozdzielczości druku oraz umiejętnie dobranej kompozycji barw. Projektując plakaty należy również wziąć pod uwagę miejsce ich dystrybucji. Pozwoli to na odpowiednie dopasowanie rozmiaru plakatu i dostosowanie jakości grafiki. Nie bez znaczenia jest też sam przekaz reklamowy, który powinien być jasny i docierać do odbiorcy w zaledwie kilka sekund. Dobrym pomysłem może być zastosowanie plakatów o wręcz kontrowersyjnym przekazie takowy najbardziej zostaje zapamiętywany. Najlepszym przykładem takiego plakatu jest słynna kampania „Papierosy są do d…”. Ważna jest też sama treść plakatu. Promując wydarzenie, należy zawrzeć na plakacie konkretne informacje, istotne z punktu widzenia uczestników – datę, godzinę oraz miejsce. Promując produkt, należy z kolei skupić się na przekierowaniu odbiorcy do strony internetowej firmy, na której klienci znajdą więcej informacji.

Z plakatów reklamowych płyną ogromne korzyści. Pozwalają one na zwrócenie uwagi odbiorcy i zainteresowanie go produktem lub usługą firmy, ale przede wszystkim budują pozytywny wizerunek firmy przy relatywnie niskich nakładach kosztów. Indywidualne podejście do każdego zlecenia pozwala na satysfakcjonujące efekty w postaci dobrego plakatu.

plakat Śrem