reklama prasowa Środa Wielkopolska

Reklama prasowa - rodzaj reklamy, który jako środek przekazu wykorzystuje szeroko rozumianą prasę. Obecnie „prasa” jest rozumiana jako prasa tradycyjna, czyli klasyczna drukowana gazeta, jak również jej odpowiedniki elektroniczne na przykład e-gazety. Reklama powinna dotrzeć do określonej przez reklamodawcę grupy docelowej, dlatego też przed podjęciem decyzji o umieszczeniu reklamy w prasie trzeba określić naszą grupę docelową, aby wybrać odpowiedni rodzaj pracy w której chcemy umieścić reklamę.

Prasa może mieć tematykę ogólną lub specjalistyczną, może mieć zasięg lokalny lub ogólnokrajowy i ma określony nakład (ilość nakładu ma wpływ na szansę na dotarcie do docelowego odbiorcy). Reklama prasowa może występować w kilku formach: - drobne ogłoszenie tekstowe - drobne ogłoszenie ze zdjęciami lub ilustracjami - reklama modułowa (najczęściej występujący rodzaj reklamy).

reklama prasowa Środa Wielkopolska
reklama prasowa Śrem

Wady i zalety reklamy prasowej trzeba rozpatrywać w porównaniu do innych rodzajów reklamy, które są prowadzone w innych mediach takich jak telewizja, radio i Internet. Reklama prasowa każdego roku traci swój udział w rynku za rzecz Internetu gdzie przeważnie przeglądamy treści za darmo lub w tańszym systemie abonamentowym. Sprzedaż prasy maleje, więc automatycznie zmniejszają się zasięgi reklamy prasowej. Jednak o reklamie w prasie nie warto zapominać, ponieważ wiele osób nadal ma swoje ulubione pozycje prasowe i tej grupy odbiorców nie należy pomijać. Reklama w prasie nie jest odbierana negatywnie, a badania wykazują, że jest najmniej krytycznie przyjmowaną reklamą ze wszystkich dostępnych na rynku. Przychylnie jest przyjmowana przez odbiorców reklama kontekstowa w prasie, polegająca na powiązaniu reklamy produktu z artykułem na podobny temat. Istotną jednak wadą każdej reklamy w prasie jest praktyczny brak analityki jej dotarcia, nie wspominając już nawet o realnych decyzjach zakupowych czy percepcji danej marki w świadomości klientów.

reklama prasowa Śrem