Wizytówka ma za zadanie przekazać informację, które umożliwą kontakt z określoną firmą czy też osobą. Projektując wizytówkę należy pamiętać, że poza oryginalnym i kreatywnym projektem jest to nośnik informacji. Taki nośnik przede wszystkim musi być czytelny i zawierać wszystkie niezbędne informacje kontaktowe. Warto na tym poprzestać, nie umieszczać nic innego w myśl zasady -mniej znaczy lepiej.
Gdy nam się uda uniknąć przerostu formy nad treścią na projektowanej wizytówce najlepiej zacząć od projektu układu grafcznego. Z uwagi iż w naszej kulturze oraz części świata czyta się od lewej do prawej, takie rzeczy jak logo, imię i nazwisko czy telefon warto umieścić po lewej stronie wizytówki. Przy imieniu i nazwisku pamiętajmy o ewentualnych tytułach naukowych, służbowych np. mgr, lek., dr. Z kolei pod nazwiskiem dodajmy informacje o pełnionej roli w danej organizacji – dyrektor handlowy czy księgowa.
Ze względów praktycznych najlepiej wybrać układ poziomy, który także jest najczęściej stosowanym w przypadku standardowych projektów. Wskazanym formatem, który sprawia najmniej problemów drukarniom jest 54 na 94 razem ze spadem, o polu projektowym około 44 na 84 milimetry. Na maksymalną czytelność ale także wrażenia estetyczne na osobie, która dostaje wizytówkę robi na pewno papier. Wybór właściweg papieru o odpowiedniej gramaturze aby nasz „kartonik” był sztywny i gruby jest równie ważny co dobór fontów. Jeśli nie jesteśmy zamknięci w jakimś sztywnym budżecie można rozważyć papiery ozdobne, tłoczenia oraz inne charakterystyczne uszlachetnienia papieru.