Fotografia produktowa, która pozostawi niezatarte wrażenie, że to właśnie Twój produkt klient powinien nabyć? Na etapie planowania tego jak mają wyglądać zdjęcia samych produktów, warto zapoznać się ogólnie z samą marką do której asortyment należy. Wspólnie z klientem należy wypracować koncepcje jakie wyobrażenie o produktach fotograf powinien urzeczywistnić. W zależności od preferencji klienta postarać się być możliwie najbardziej elastycznym.
Bez dobrego zdjęcia w dzisiejszych czasach nawet najlepszy produkt nie będzie zachęcał do zakupu. Kupujemy oczami, to fakt! Jeżeli chcemy zainteresować swoją ofertą potencjalnego klienta, pierwszy kontakt z naszym produktem musi sprawić u niego pożądanie. Fotografia produktowa to nie tylko zdjęcia w namiocie bezcieniowym do ofert na portalu Allegro. Postaraj się w związku z tym aby te zdjęcia były atrakcyjne i dobrze wykonane.
Pierwszą i najważniejszą kwestią dobrych zdjęć to odpowiednie światło. Zdjęcia wykonywane w profesjonalnym studio przy odpowiednich lampach studyjnych dają nam pełną kontrolę nad światłem, które pada na produkt. Ustawiając oświetlenie należy zwrócić szczególną uwagę na to jak pada w różnych kierunkach cień by zdjęcie wyglądało w pełni naturalnie. Fotografując produkty na białych tłach należy zwrócić uwagę na temperaturę barwową żarówek. Kolor żarówki musi być jak najbardziej zbliżony do neutralnej wartości 6000K, wtedy mamy pewność, że sam produkt będzie w naturalnych kolorach.
Obrabiając zdjęcia produktów dobrą praktyką jest postawienie na naturalność, nie używanie filtrów, które mogłyby zniekształcać rzeczywisty charakter produktu.